Svatováclavská
Mateřská školaSvatováclavská

O nás

Mateřská škola byla otevřena v roce 1967. Od tohoto roku prošla škola řadou úprav a oprav. Po povodních v roce 1997 byly instalovány nové hrací prvky na školní zahradě, které se, vlivem klimatických podmínek, začaly rozpadat . Ve školním roce 2014/2015 se zřizovatali, za pomocí dotací z Ministersva životního prostředí, podařilo realizovat projekt pod názvem "Zahrada zdraví a radosti". A tak má zahrada řadu nových prvků, které slouží především k výuce dětí. Zahrada je místem, kde děti pobývají od jara do podzimu při pěkném počasí, protože škola je obklopena komunikací ze všech stan. Každá třída má své hřiště s pískovištěm, k tomu jsou pro děti ke hrám přístupné prolézačky nebo skluzavky. Posezení pod pergolou je společné pro všechny třídy. Stejně tak sprchy nebo umývadla jsou společné pro všechny děti. Při pobytu dětí venku je dodržován pitný režim, děti mají možnost také umytí rukou teplou i studenou vodou. Pomůcky pro hry dětí, jako jsou stojany na sítě, branky na fotbal, jsou vždy přineseny z domečků na ukládání hraček. Na prašnou plochu byl položen umělohmotný povrch pro sportovní vyžití dětí v kolektivních hrách jako je tenis, vybíjená, fotbal. Podkladový povrch není rovný, ale i tak se prostředí pro hry dětí zlepšilo. Na jaře roku 2022 byla zbudována nová moderní bezpečná plocha s různými barevnými prvky např. ke skoku dalekém, skákání panáka a pod.

Samostatná budova školy je třípodlažní, kdy v suterénu je technické zázemí školy - prádelna, sušárna, sklady a výměníková stanice na topení a teplou vodu. Také budova školy prošla rekonstrukcí. Ať už to byla výměna oken, zateplení, nová fasáda. Uvnitř budovy najdou rodiče socilní zázemí pro děti, umývárny a WC.

  • V prvním podlaží jsou šatny dětí, kuchyně a sklad, kancelář. V roce 2014 byly všechny šatny vybaveny novými skříňkami. Skříňky jsou prostorné, prostor na uložení bot je dostatečný pro přezůvky i náhradní boty na zahradu . Každé dítě má před skříňkou své místo na sezení. Ve druhém podlaží je ředitelství subjektu a jedna třída pro děti - kuřátka. Ve třetím podlaží jsou další dvě třídy, koťátka a berušky. Všechny třídy jsou rozměrově i situačně stejné.
  • Třídy mají stolečky a židličky pro děti. Všechny třídy mají hravé kouty pro děti. V herně třídy je to koutek pokojíček- mazlíček, kadeřnictví, dopravní koutek a koutek lékařství, převleků. Ve třídě je to zase koutek kuchyňka a obchůdek, který je u dětí velmi oblíbený. Do herny jsme zakoupily nové dekorační obrázky, ručně malované na dřevě. 
  • Třída kuřátka má k dispozici pro pobyt dětí třídu, hernu a sociální zařízení, místnost na uložení lůžkovin a pomůcek. Třída je od herny oddělena přepážkou, což umožňuje vytváření zákoutí pro hry a činnosti dětí. Třída má uzpůsobeno uložení pomůcek a hraček tak, aby děti na většinu věcí samy dosáhly. Nejoblíbenějším hracím koutem je kuchyňka, nový obchůdek a pokojíček, které umožňují propojení námětových her. Výtvarný koutek nemůže mít z důvodu malého prostoru stále rozloženy práce dětí, ale pro tuto činnost vyčleněn stále jeden stoleček, kde jsou pomůcky na dosah dětí.
  • Třída koťátek má také pro pobyt dětí k dispozici třídu, hernu, sociální zařízení. Ve třídě jsou vyčleněny kouty pro hru dětí, koutek knihy, výtvarný koutek, jemné motoriky, koutek pro hru na domácnost. Do herny byl pořízen v roce 2014 nový nábytek, koutek kadeřnictví, pokojíček, hudební koutek, koutek dramatiky ,velmi oblíbené je tvoření ze stavebnice LEGO DACTA. Děti využívají balanční koule, chůdy, balanční míče, trampolínu, skákací panák. Uspořádáním třídy a herny podporujeme aktivity dětí potřebné pro rozvoj všech oblastí osobnosti.
  • Třída berušek je situačně stejná jako předchozí oddělení, má třídu, hernu, sociální zařízení. Snažíme se, aby v každé třídě byly jiné hračky pro děti, také kouty vytváříme různorodé. Tato třída má také koutky pro děti. Pro chlapce je velmi oblíbený ponk - kde děti pracují se dřevem a opravdovými hřebíky a nástroji. Celý prostor herny byl vybaven na konci roku 2011 novým nábytkem, vznikl tak koutek pokojíček, koutek pro hry s domečkem pro barbie, koutek kostek a stavebnic pro chlapce. Zůstal také koutek dramatiky a převleků, hojně využívaný děvčaty.
  • Uspořádáním třídy a herny podporujeme aktivity dětí potřebné pro rozvoj všech oblastí osobnosti /biologické, psychologické, interpersonální, sociálně kulturní, environmentální/. Jedná se o tvořivé činnosti a experimentace s materiálem, pohybem, smyslovými vjemy, dramatickým vyjádřením, pokusy, individuální řešení pracovních listů, využití encyklopedií. Zvláštní místo má plastový box, určený na uložení výtvorů a pracovních listů dětí. Každé dítě ho má označen svojí značkou.

Celkové uspořádání školy a jednotlivých tříd

  • Kuřátka: 2,5 - 4 roky
  • Koťátka: 4 - 5 let
  • Berušky: 5 - 7 let

O škole

Rychlý kontakt

Mateřská škola

Uherské Hradiště,
Svatováclavská 943,
příspěvková organizace

Svatováclavská 943
686 01 Uherské Hradiště
IČO: 70993360
ID datové schránky: ai7k2z2

ředitelka:
Bc. Ilona Močičková
telefon: 572 540 110
mobil: 777 611 876
e-mail: msuh@uhedu.cz

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
26 27 28 29 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Pranostiky

Pranostika na akt. měsíc

Lépe od hada býti uštknut, než v březnu od slunce ohřát.

Pranostika na akt. den

Na Zelený čtvrtek hrachy zasívej, na Velký pátek se zemí nehýbej.

Svátek a výročí

Svátek má Soňa

Státní svátky a významné dny na dnešek:

  • Zelený čtvrtek
  • Den učitelů

Zítra má svátek Taťána

Státní svátky a významné dny na zítřek:

  • Velký pátek

MŠ Svatováclavská

Mateřská škola, Uherské Hradiště, Svatováclavská 943 vznikla v roce 2003 sloučením devíti mateřských škol v Uherském Hradišti. Zřizovatelem školy je Město Uherské Hradiště. Ředitelkou školy je Bc. Ilona Močičková, se kterou na každém odloučeném pracovišti spolupracuje vedoucí učitelka. Ředitelka školy má kancelář v mateřské škole, Uherské Hradiště, Svatováclavská 943. Každé odloučené pracoviště mateřské školy má vypracován svůj Školní vzdělávací program, který vychází z Rámcového programu pro předškolní vzdělávání.